.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمایشگاه یاد یاران، کارنامه ممتاز مازندران در دفاع مقدس
نمایشگاه یاد یاران، کارنامه ممتاز مازندران در دفاع مقدس

ظهر روز شنبه مورخه26/6/90 توفیق بازدید از نمایشگاه بزرگ "یاد یاران" را که به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس مازندران در ساری برپا شده را یافته ودر اولین روز موفق شدم تا از همه غرفه ها بازدید نمایم.

این نمایشگاه که با محوریت تاثیرگذار سپاه کربلای مازندران و مشارکت گسترده ارتش،جامعه روحانیت و بسیج طلاب، مخابرات، پست، مجمع امور صنفی و صدا و سیما و چند نهاد دیگر در این مکان موسع دایر شده، با یادآوری چهره ها و گذشته ای افتخارآمیز، به معرفی جبهه های جدید امروز و فردا نیز پرداخته و تهدیدات نوین را در قالب جنگ نرم به نمایش گذاشته است.

اگر چه با توجه به حضور تاثیرگذار در هشت سال دفاع مقدس، انتظار اهتمام بیشتر و مشارکت جدی تری از نهادهای شرکت کننده در این نمایشگاه می رفت تا سپاه را در انجام این مسئولیت ارزشی بیشتر یاری می کردند، اما با این وجود، غرفه های اختصاصی بخاطر برخورداری از آمارها، اسامی، تصاویر، طرحها، کتابها، ماکتها، سلاحها، ابزارها، وسایل الکترونیکی ابتکاری و هنرهای تجسمی دیگر و نیز شبیه سازی مسجد جامع خرمشهر و سایر ابتکارات تاثیرگذار ، نمایشگاه "یاد یاران" را به اندازه کافی دارای جاذبه های بیادماندنی و خاطره انگیز کرده است.

بازدید یادگاران دفاع مقدس از این نمایشگاه می تواند یادآور دهها و صدها خاطره استثنائی و بی نظیری باشد که یکایک آنها در موجی از خون و خطر خلق شده و عشق تنها سرمایه ای بود که در متن این رویدادهای آسمانی هنرنمائی می کرد و از خود ماندگاری نشان می داد.

تردید نباید کرد که این نمایشگاه با همه عظمتش و همه زحماتی که برای برپائی و اداره آن کشیده شده و می شود، تنها و تنها انگشت اشاره ای به گذشته تابناک است که خالقان آن، همان مردان بی ادعای دفاع مقدس هشت ساله اند، مردانی که از سر خلوص و تواضع، هنوز خاطرات و مخاطرات نگفته زیادی در سینه هایشان مانده و در فراز و فرود زندگی، همواره همانانی هستند که بوده اند.

مردان بی ادعایی که گنجینه های اسرار عشق، موزه های صحنه های ناب، تابلوهای اخلاص، اسناد معتبر شجاعت، کتابهای مستند ایثار، خاطرات خونرنگ عملیاتها، قهرمانان مصافهای تن به تن، چهره های ماندگار حماسه، نخبگان عرصه های خطر، کشتی نشستگان دریاهای طوفانزده، کوههای ستبر مقاومت، دشتهای وسیع شکیبایی و یادآور تبسمهای شیرین شهیدان در عروج خونین و عاشقانه در سپیده دمان شورانگیز عملیاتهایند.

دوست داشتنی های همیشه وفادار به آرمانهای امام راحل، همیشه گوش بفرمان ولی امر مسلمین و مفتخر به حضور در خیمه ولایت، همیشه هشیار و پیگیر رسالتهای الهی خویش، همیشه در صحنه و همیشه فداکار در قبال حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در رأس همه آنهاست.

علاوه بر آنها می توان به آثار وجودی بازدیدهای نسلهای نو از این نمایشگاه هم اشاره کرد که با مصادیق بارز پیروزی با دستهای تقریباً خالی در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح، مواجهه داده می شوند تا با مفاهیمی همچون، امدادهای غیبی، الطاف خفیه الهی، آثار توکل به خدا، تکلیف گرائی بجای نتیجه گرائی، نور ایمان و لشکریان پنهان خدا و غیره آشنا شده و در آن بدر و احد وخندق و خیبر را به عینه مشاهده کنند.

نسل امروز می تواند در نمایشگاه یاد یاران، رسالت امروز خویش را نیز شناسایی کند و جبهه های جدیدی را که باید در آن رزمی پایان ناپذیر را تجربه کند، بشناسد و با تمام وجود خطر جنگ نرم را حس کرده و مصادیق سلاحها و گلوله های جدید ناتوی فرهنگی را به نظاره بنشیند و با ملاحظه آمارهای تلفات در این نبرد گسترده فرهنگی و فکری، تمام وجودش را مملو از تاسف کند.

این نمایشگاه، علاوه بر نگهبانی از دستاوردهای گذشته، دیده بانی آینده را نیز در دستور کار قرار داده و این بار بجای پادگانهای آموزشی قدیم، در نمایشگاههای مدرن مجازی، به آموزش نسل نو برای مقابله با این سلاحها مبادرت ورزیده و گمان حقیر بر این است که بزرگترین دستاورد این نمایشگاه، افشای مستند استراتژی تهاجمی جدید استکبار جهانی است که طی آن با مسخ هویت نسلهای آینده ساز و تغییر باورها و اندیشه های فکری و فرهنگی و دینی، بی پشتوانه سازی نظام را در دستور کار خود قرار داده است، زیرا رمز ماندگاری نظام را در حضور معنادار مردم در پشت سر ولی امر مسلمین و نقش آفرینی وظیقه مدارانه جوانان و نوجوانان دانسته و دفاع مقدس هشت ساله را معتبرترین سند ادعایش می داند.

یادمان نرود که نسل انقلاب ندیده، نسل امام ندیده، نسل جنگ ندیده، نسل ضدانقلاب مسلح ندیده و .... بسیار بیش از نسلهای گذشته نیاز به این نمایشگاهها دارد تا خود راساً به آنالیز حوادث تاریخی پرداخته و پروژه دشمن شناسی خود را به سرانجام برساند، زیرا دشمن برخلاف چهره و ماهیت واقعی اش، در لباس دوست به آنها نزدیک شده است و بعبارتی دستکشهای مخملین بر دستهای چدنی و آهنین خود نهاده و از ماسک میش بر چهره گرگی اش بهره می برد و با استراتژی لذت، احساس خطر از خود را از بین برده است، فلذا فهم ماهیت واقعی دشمن نفاق پیشه، به راحتی گذشته نیست.

در پایان به همه شهروندان و بویژه به جوانان و نوجوانان اعم از دختر و پسر، بازدید از نمایشگاه "یاد یاران" را برای استفاده بروز از تجربه ارزشمند دفاع مقدس در مبارزه اجتناب ناپذیر با ترفندهای جدید استکبار جهانی توصیه و تاکید می کنم.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.227 seconds.